Saturday, November 21, 2015

Čokoladni kuglof s marmeladom

Kada imaš sto stvari za napraviti i ne znaš kud bi sa sobom pustiš sve, kupiš novi kalup za kuglof i kažeš si da ga moraš isprobat sad ili nikad. I to onda bude sad. Jer je pečenje kolača ionako najbolje opravdanje za odgađanje pravih obaveza. Novi kalup za kuglof mi nije trebao, imam ih već tri, ali sam i ovu kupnju opravdala time što je ovaj manji od onih koje već imam. A i sama sam si kriva kada odem u Lidl u tjednu kolača pa ne mogu odoljeti a da si ne uzmem barem nešto (skoro je i mini kalup od 19cm pao, još razmišljam da odem po njega).
I onda je trebalo odlučit koji kolač napravit u novom kalupiću, što nije bilo lako jer ih previše čeka na isprobavanje. Na kraju sam se odlučila za varijaciju ovog recepta (klik), koji je pak varijacija ovog recepta (klik). Najbolje je to što sam iz frižidera izvadila jaja za kolač da bih poslije shvatila da mi ona uopće ne trebaju, što znači da je ovo idealan kolač za one dane kada biste baš pekli neki kolač, a u frižideru nema nijednog jajeta. A to što ne idu jaja u njega nije nikakav nedostatak, dokaz čega je prefini okus i tekstura ovog kuglofa. Budući da ima kiselo vrhnje u sebi iznimno je sočan, mekan i topi se u ustima. Čokoladni okus se odlično osjeti, što je meni jako važno jer nisam prevelik obožavatelj čokolade u tragovima, kao što to bude u mramornim kolačima gdje onaj čokoladni dio najčešće služi kao ukras. Ja sam još dodala neke začine u smjesu i ekstrakt ruma što je onda još pobožićilo ovaj kuglof. Toplo preporučam. Receptić je dolje, bon appetit!

Recept:
200g brašna
40g kakaa
1/2 male žlice praška za pecivo
1 mala žlica sode bikarbone
1 mala žlica cimeta
na vrh žlice kardamoma
na vrh žlice mljevenog đumbira
1/4 male žlice ekstrakta ruma
50g ulja
100ml mlijeka
100g šećera
175g kiselog vrhnja
70g marmelade po želji (ja sam koristila od kupine)

1. U zdjeli pomiješati brašno, kakao, prašak za pecivo, sodu bikarbonu, cimet, kardamom i đumbir. Ostaviti sa strane.
2. U drugoj zdjeli pjenjačom pomiješati ulje i šećer.
3. U to dodati mlijeko, kiselo vrhnje i marmeladu i promiješati.
4. Na kraju dodati smjesu s brašnom i sve izmijeati u jednoličnu smjesu.
5. Tijesto izliti u namašćen i pobrašnjen (ili još bolje posut kakaom) kalup.
6. Peći 30-40 minuta u pećnici prethodno zagrijanoj na 180C.
7. Izvaditi iz pećnice i pustiti da se ohladi. Poslužiti kuglof kakav jest ili ga ukrasiti/prelit čokoladom.


No comments:

Post a Comment