Friday, November 27, 2015

Mekani medenjaci

Meni su medenjaci samo jedno, ili mekani ili nikakvi. Premda okusom fini, oni tvrdi na koje se treba čekati nekoliko dana da smekšaju debelo kaskaju za ovima koji su mekani od prvog dana. Prije svega, treba reći da je za ovaj recept potreban licitarski kvasac, odnosno amonijak za kolače, koji je trenutno u posebnoj ponudi u Lidlu (trk do prvog Lidla), a inače se, ako se ne varam, može nabaviti u ljekarnama. No upozoravam, amonijak smrdi, i u sirovom tijestu i dok se keksi peku. Ali tih pola sata smrada koji se protežu kuhinjom dok kekse pečete je i više nego vrijedno mekanog i naposlijetku mirisnog medenjaka koji ćete dobiti. Recept sam pokupila s forum.hr-a (klik) i bila sam tako sretna (like a kid in a candy store, tj. kao ja u trgovini slatkiša) kada sam shvatila da je to recept upravo za mekane medenjake.
Savršeni su za Božić, a i za bilo koje drugo doba godine, jer meni cimet i svi ostali topli začini pašu bez obzira na godišnje doba i blagdane. Ovo mi je definitivno među najdražim, ako ne i najdraži recept za medenjake koji sam dosad isprobala (za petama su mu Nurnberger Lebkuchen koje sam radila prošli Božić, jako fino). Dakle, kao što sam rekla, mekani i prozračni čim izađu iz pećnice, obgrljeni toplinom mješavine začina, odličan su dodatak svakom danu, a pogotovo božićnom stolu. Ja ih definitvno radim i za Božić, a izgledna je i dupla mjera. Receptić je dolje, bon appetit!

Recept:
100g meda
125g šećera
40g maslaca/svinjske masti/margarina
50ml vode
2 žumanjka
pola vrećice praška za pecivo
10g amonijaka za kolače
100ml toplog mlijeka
400g brašna
1 i 1/2 mala žlica mješavina začina za medenjake
1 mala žlica cimeta
navrh žlice kardamoma
navrh žlice đumbira

1. Med, šećer, maslac i vodu otopiti na laganoj vatri, povremeno miješajući. Ostaviti da se ohladi.
2. Dodati 2 žumanjka i promiješati.
3. U drugoj zdjeli pomiješati prašak za pecivo, amonijak za kolače i toplo mlijeko. Pustiti da se zapjeni minutu, dodati u prvu smjesui i izmiješati.
4. U drugoj zdjeli pomiješati brašno i začine i dodati ih u prehodnu smjesu. Izmiješati dok se ne dobije jednolično tijesto.
5. Posudu s tijestom pokriti i ostaviti na toplom da odstoji preko noći.
6. Iduće jutro razvaljati tijesto na pobrašnjenoj podlozi (tijesto će biti ljepljivo, ali takvo treba biti. Ako se jako lijepi posuti i malo brašno na po gornjoj strani tijesta, no ne previše) i izrezivati željene oblike (ali možete ih i samo rolati u kuglice). Kekse stavljati na pleh obložen papirom za pečenje.
7. Peći oko 10 minuta u pečnici prethodno zagrijanoj na 180C.
8. Izvaditi iz pećnice i pustiti kekse da se ohlade. Ohlađene kekse ostaviti kakve jesu ili ukrasiti po želji.



No comments:

Post a Comment