Friday, December 18, 2015

Smeđkići

Htjela sam osim dragih mi cimetnjaka prije Božića podijeliti s vama barem još jedan recept za kekse. Neke koji bi se svidjeli svima ili većini, a za ove sam znala da bi se svidjeli mnogima jer je recept za raspuknutiće s coolinarike popularan već duže vrijeme, osobito u vrijeme Božića, a ovaj moj mu je izgledom i okusom prilično sličan. Razlika je u sastojcima jer je čokoladna komponenta u mome receptu prisutna u obliku kakaa, dok je u ovom drugom u obliku čokolade. Zanimljivo je to što ovaj recept nisam prilagodila s nekog food bloga, nego s jednog beauty bloga, dokaz da se fini recepti mogu pronaći svugdje.
Promijenila sam recept u tome što sam količinu šećera smanjila za 100g jer mislim da je originalna količina stvarno prevelika, a to da sam ja smanjila šećer se ni ne osjeti jer su keksi sasvim dovoljno slatki. Bijeli omotač keksi dobiju od šećera u prahu u koji ih se prije pečenja uvalja. Moji nisu bijeli koliko sam htjela da budu, trebala sam ih vjerojatno uvaljati u deblji sloj šećera, no izgledaju mi simpatično bez obzira na to. Keksi se osim šećera u prahu mogu uvaljati i u mljevene bademe, lješnjake, orase ili pistacije (sigurno bi divno izgledali obojeni zelenom pistacijom). Jako volim ove kekse, zato što su čokoladni, a sve što je čokoladno kod mene ima plus, zato što su kao brownies u obliku keksa (otuda i naziv "smeđkići"), zato što su prejednostavni za napraviti, i zato što su kao male grudice snijega. Vaš blagdanski stol ih čeka. Receptić je dolje, bon appetit!

Recept:
85g kakaa
300g šećera
125ml ulja
2 male žlice ekstrakta vanilije
4 jaja
250g brašna
2 male žlice praška za pecivo
1/2 male žlice soli
+ 60g šećera u prahu za valjanje

1. Pomiješati kakao, šećer i ulje da se spoje u jednoličnu smjesu.
2. Dodavati jedno po jedno jaje, miješajući iza svakoga. Poslije zadnjeg jajeta dodati i 2 male žlice ekstrakta vanilije.
3. U drugoj zdjeli pomiješati brašno, prašak za pecivo i sol.
4. Dodati smjesu s brašnom u čokoladnu smjesu i miješati dok ne dobijete jednolično tijesto.
5. Tijesto pokriti prozirnom folijom i ostaviti u frižideru barem 4 sata. (ja sam ostavila preko noći)
6. Izvaditi tijesto iz friždera, malom žlicom uzimati malo tijesta i oblikovati kuglice.
7. Kuglice valjati u šećer u prahu i stavljati na pleh obložen papirom za pečenje.
8. Peći 10 minuta u pećnici prethodno zagrijanoj na 180C.
9. Izvaditi iz pećnice (bit će još mekani kada ih izvadite iz pećnice, takvi trebaju biti), ostaviti jednu minutu na plehu i onda stavljati na žicu za hlađenje da se ohlade.


No comments:

Post a Comment