Thursday, March 17, 2016

Franzbrötchen iliti pužići s cimetom

Cimet mi je jedan od najdražih začina. Volim ga i u slatkim i u slanim kombinacijama. A slatka dizana tijesta su mi jedna od slastica koje najviše volim raditi, a i jesti naravno. Tako da je jedino logično da su mi cinnamon rolls, iliti pužići od cimeta, jako dragi. Baš volim tu kombinaciju blago slatkog tijesta obogaćenog maslacem s punjenjem od slatkog cimetastog maslaca koje se tijekom pečenja gotovo pa karamelizira po rubovima tijesta. Svaki bih dan ovo mogla raditi i jesti.
Danas donosim malo drukčiju verziju pužića od cimeta, i to onu njemačku zvanu franzbrötchen. Sastojci su isti kao i za obične pužiće, priprema također, no postoji jedan korak u pripremi ove verzije koji nije prisutan u receptima za standardne pužiće. A to je da se, nakon što se zarolano tijesto nareže na kolute, svaki kolut po sredini pritisne drškom kuhače ili noža. Tako se stvori prepoznatljivi oblik franzbrötchena. I super mi je ta varijacija na već dobro poznate pužiće od cimeta. Ovaj recept mi je odličan. Taman sladak i taman cimetast. I taman ih je bilo dovoljno da ih se cimeri i ja (pre)najedemo. Pola ih se naravno pojelo još dok su bili topli (ili bolje reći vrući). Receptić je dolje, bon appetit!

Recept:

Tijesto
400g brašna
150ml mlijeka + po potrebi
6g kvasca u prahu
45g šećera
50g maslaca
1 jaje
prstohvat soli

Premaz
45g maslaca
1 1/2 mala žlica cimeta
75g šećera

1. Brašno, šećer i sol staviti u zdjelu. Napraviti rupu u brašnu.
2. Kvasac pomiješati s toplim (ne prevrućim) mlijekom. Uliti u rupu u brašnu.
3. Žlicom povezati malo brašna s mlijekom i kvascem.
4. Dodati razmućeno jaje i maslac narezan na kockice.
5. Mijesiti sve dok ne dobijete jednoličnu i glatku kuglu. Ako je smjesa presuha, dodajte još malo mlijeka da se sve poveže u kuglu.
6. Zdjelu prekriti krpom i ostaviti tijesto da se diže oko 40 minuta.
7. U međuvremenu pripremiti premaz od maslaca, šećera i cimeta. Sve ih skupa pomiješati u gustu pastu.
8. Tijesto razvaljati na pobrašnjenoj radnoj plohi na debljinu od oko pola centimetra.
9. Premaz rukama rasporediti i premazati po tijestu. (premaz nije jako maziv, no rukama se bez problema ravnomjerno po tijestu rasporedi)
10. Tijesto zarolati počevši od šire strane.
11. Rezati kolutiće širine 1,5 do 2 centimetra. Uzeti kuhaču ili nož za mazanje i drškom pritisnuti svaki kolutić po sredini.
12. Poslagati ih na pleh obložen papirom za pečenje i ostaviti da se dižu još oko 15 minuta.
13. Peći oko 15 minuta na 170C.
14. Izvaditi iz pećnice i poslagati po žici za hlađenje.
15. Napraviti kavu ili čaj i jesti ih odmah tople. (dobri su i ohlađeni, ali jedite ih tople)



2 comments:

  1. Ne mogu ti opisati kako bi mi sad dobro došlo par ovih pužića, obožavam sve što ima veze sa cimetom i definitivno ću ih morati isprobati! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Drago mi je da ti se sviđaju! :D I ja sam takva, cimet mi je uvijek veliki plus. :) A tek dok je ovako u kombinaciji s dizanim tijestom, joj, nema suzdržavanja, sve se u jednom danu pojede!

      Delete