Wednesday, December 7, 2016

Stollen s čokoladom i narančom

Eh taj stollen. Kolač bez kojeg nijedan Božić ne može proći, a isto tako kolač kojeg vrlo rijetko jedem jer ne podnosim grožđice. Svake godine kada ga ugledam na polici u dućanu pomislim zašto se nijedan proizvođač ne sjeti napraviti ga bez grožđica, ipak je poznata stvar da mnogi ljudi grožđice ne vole. No evo, sve do danas, i dalje na policama dućana stoje samo stolleni s grožđicama. Jedne sam godine vidjela da postoji stollen s makom pa sam ga pohitala kupiti, no grdno sam se razočarala kada sam shvatila da i taj ima grožđice. Živote robijo.
I tako sam odlučila napraviti sama stollen, po svome ukusu. Odabir je pao na kombinaciju čokolade i naranče, koju općenito jako volim. Uzela sam recept za stollen s čokoladom i dodala u njega kandiranu koricu naranče i tako je nastala ova divota. Nisam znala što očekivati jer nisam nikad dosad bila radila stollen, no baš sam zadovoljna rezultatom i veselim se isprobati i druge kombinacije okusa, koje naravno neće uključivati grožđice. U glavi imam kombinaciju bijele čokolade, brusnica i ruma, mislim da bi to moglo biti dosta fino. Možda takav stollen padne i za Božić. Vidjet ćemo, lista božićnih kolača još je u nastajanju! U međuvremenu, ako ste kao i ja siti (a zapravo gladni) stollena s grožđicama, evo vam alternative. Receptić je dolje, bon appetit!


Recept:
500g brašna
1 vrećica praška za pecivo
prstohvat soli
150g šećera
1 vanilin šećer
125g maslaca
2 jaja
1 velika žlica soka limuna
15 kapi ekstrakta badema
250g posnog sira
150g mliječne čokolade
100g kandirane korice naranče
+ oko 70g rastopljenog maslaca za premizivanje i 70g šećera u prahu za posipanje

1. Sve sastojke osim rastopljenog maslaca i šećera u prahu staviti u veću zdjelu.
2. Umijesiti ih u jednolično tijesto, rukom ili mikserom.
3. Tijesto podijeliti na dva jednaka dijela.
4. Jednu polovicu podijeliti na tri jednaka dijela. Uzeti svaku trećinu i oblikovati ih u kobasice. Postaviti dva dijela jedan do drugoga, a treći dio staviti na vrh i sredinu dvaju donjih dijelova. Ponoviti isto s drugom polovicom tijesta. (stollen se inače drukčije oblikuje, no meni je ovako jednostavnije)
5. Peći 45-50 minuta u pećnici prethodno zagrijanoj na 175C.
6. Izvaditi iz pećnice i staviti na žicu za hlađenje da se ohladi.
7. Kada se stollen ohladio, premazati ga rastopljenim maslacem, a potom ga posipati šećerom u prahu.

*recept preuzet i prilagođen s ove stranice http://www.lecker.de/quark-stollen-mit-schoko-troepfchen-7414.html


No comments:

Post a Comment