Thursday, June 9, 2016

Tart od limete

Prošle godine probala sam u jednoj portugalskoj slastičarnici/pekari tart od limete. Kako obožavam slatko kisele kombinacije ovaj me kolač oduševio. Podloga mu je bila od oreo kekasa a krema citrusno čudo. Jako mi se svidio i otada mi se u glavi motala ideja da i sama napravim tart sličan ovome. Tražila sam recepte po internetu i naišla na ovaj koji, za razliku od mnogih drugih koje sam pronašla, koristi grčki jogurt u kremi, a ne slatko vrhnje. To ovaj tart zapravo čini još više osvježavajućim.
Tart je jako jako fin i podloga od oreo kekasa odlično paše uz okus limete i samu kremu. Skupa sa mnom bili su oduševljeni i cimeri koji su već četiri mjeseca moji vjerni kušači. Samih sastojaka u ovom tartu nema mnogo, svega ih je 6. Jedini eventualni problem na koji biste mogli naletjeti je nedostupnost kondenziranog mlijeka u dućanima, no postoje specijalizirani dućani prehrane gdje ga možete nabaviti. U Zagrebu ga primjerice možete nabaviti u Ruskim delicijama u Vlaškoj ili u Tigris oazi u Importanne centru. A kao što sam spomenula u jednom od prijašnjih postova, možete ga i sami napraviti, na internetu postoji hrpa recepata. Meni je zgodno što sam trenutno u Portugalu gdje se kondenzirano mlijeko prodaje u svakom dućanu i to još po neusporedivo nižoj cijeni nego u Hrvatskoj. Eh da mi je barem ponijeti pun kofer tog mlijeka nazad doma. A girl can dream. Receptić je dolje, bon appetit! 
(p.s., ostavite tart u frižideru preko noći, na fotografijama je tart koji je bio tek 6 sati u frižideru pa se nije bio stisnuo koliko treba, a ja sam bila nestrpljiva pa sam ga morala načeti)

Recept:

Podloga
24 oreo keksa
50g maslaca

1. Oreo kekse smrviti u blenderu ili štapnim mikserom.
2. Dodati smrvljenim keksima maslac i sve povezati blenderom, štapnim mikserom ili rukama.
3. Smjesu utisnuti u kalup za tart promjera oko 23cm.
4. Staviti kalup s podlogom u zamrzivač dok pripremate kremu.

Krema
1 limenka kondenziranog mlijeka (398ml)
500g grčkog jogurta
4 limete
5 listića želatine

1. Grčki jogurt i kondenzirano mlijeko pomiješati.
2. Naribati koricu jedne limete. Malo korice ostaviti sa strane, a ostatak dodati u mješavinu grčkog jogurta i kondenziranog mlijeka.
3. Iscijediti sok 4 limeta i dodati u prethodnu smjesu. Sve dobro promiješati.
4. Želatinu staviti namakati u hladnu vodu. Nakon vremena naznačenog na pakiranju, želatinu ocijediti i staviti u manju zdjelu. Dodati joj 3 velike žlice vruće vode i promijšati da se želatina otopi.
5. Otopljenu žlatinu malo po malo u mlazovima dodavati prvoj smjesi i miksati mikserom ili miješati pjenjačom da se sve u potpunosti poveže.
6. Izvaditi podlogu iz zamrzivača i uliti na nju kremu do vrha kalupa. (meni je malo kreme ostalo pa sam je stavila u čašicu i u frižider da se stisne)
7. Staviti tart u frižider preko noći, oko 18 sati.


No comments:

Post a Comment